Dethär med att vara sigsjälv

Det är fan inte lätt asså. Det är inte lätt att hitta sig själv i all press att vara som alla andra. Så har jag varit hela mitt liv. Inte vågat riktigt stå för vem jag är och jag har alltid stävat efter att bli lite mer som "alla andra". Du vet: 
"Den där tröja  måste jag ha, vet 4 stycken som har den" 
"Åhh kolla skorna, mååååste ha sånna" visst det kan vara fint att se ut som alla andra. Men det viktiga är väl att mn själv vill ha eller tycker om tex den tröjan. Sen kommer vi till dom som inte följer strömmen, alla som som vågar stå emot. Typ såhär låter det om dom: 
"Åhh, kolla skorna. Typ så 2011" 
"Sånna byxor hade jag när jag va 2"
Orkar tyvärr inte med det längre. Folk får snacka om mej bakom min rygg, folk får blicka och glo som att dom aldrig sett en människa förut. Jag skiter i, måste inse vem jag är. Lätt att tappa bort det.  

Det gäller inte bara att hitta sigsjälv utan det gäller också att vara sigsjälv. Att välja lite vem man är. Bara för att du ska va dejsjälv så måste man endå tänka efter...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0